העברה בין דורית של העסקים המשפחתיים - המרכז הישראלי להעברה בין דורית

העברה בין דורית של העסקים המשפחתיים

authorYaniv
רו”ח יניב וולף
מנכ”ל המרכז הישראלי להעברה בין דורית

מאז שהייתי ילד קטן גדלתי וחונכתי על ידי הוריי היקרים, יהודית וישעיהו וולף, על ערכי המשפחה. תמיד חונכתי שערך המשפחה הוא מעל לכל, ולא משנה מה יקרה ובאיזה גיל, ואף כשיהיו לי לאחותי ולאחי, משפחות גרעיניות שלנו, תמיד נהיה שם, אחד עבור השני בדאגה ואהבה גדולה. את הערך המשפחתי הזה אני מביא לעסקיי (אפשר לראות דוגמא מאוד יפה ומיוחדת לכך בסוף החוברת) ובעיקר כמו הוריי מחנך כך את ילדיי היקרים.

למזלי הרב התברכתי ברעיה אוהבת ותומכת, אם ילדיי, אורית וולף, שגם כן גדלה על ערכים אלו והרבה בזכותה ובזכות התמיכה האין סופית שלה, הפכתי את נושא העברה הבין דורית וייעוץ לעסקים משפחתיים, לעיקר עיסוקי מתוך תחושת שליחות של ממש. בדרך זו הצלחתי להביא את החזון של המרכז הישראלי להעברה בין דורית, לכדי מימוש.

במהלך שנות עבודתי הרבות זכיתי לפגוש וללוות הרבה משפחות במצבים שונים ומגוונים ובעלות נכסים בהיקפים שונים.
לכל משפחה המורכבות שלה, לכל משפחה יש את ההיסטוריה שלה, המנטליות שלה, וכמובן האתגרים שלה.
השונות בין המשפחות גדולה מאוד. יש שוני אובייקטיבי באופי, במורכבות של המבנה המשפחתי ובהיקפי הנכסים שבבעלות משפחה, נכון להיום, לעומת אותן משפחות ונכסים שהן צברו לפני 30-40 שנה.
בשנות ה- 80/90 במרבית המשפחות היה מודל משפחתי אחד – אבא ואמא שהתחתנו והביאו לעולם 2-3 ילדים שגדלים ביחד.

כיום ישנן משפחות רבות שבהן ההורים לילדים התגרשו והתחתנו מחדש ( או חיים בשותפות ) עם בני זוג שלהם גם ילדים מנישואין קודמים, לעיתים יותר מפעם אחת. במקרים רבים, הורים אלו הביאו לעולם ילדים ביולוגים משותפים חדשים. וכך נוצר לו תא משפחתי מורכב מהורים וילדים וקשר משפחתי שונה במהותו בין האחים.
בימינו קיימים מודלים משפחתיים מגוונים כגון משפחה המבוססת על זוגיות חד מינית, פונדקאות והורות משותפת. אלו מבנים משפחתיים שכיחים שיכולים לייצר מורכבות בדרך הראייה המשפחתית הכוללת של הורים, שרוצים להעביר את נכסיהם לילדים. האם רק לילדים ביולוגים? האם לכולם? האם באופן שווה? ועוד המון שאלות שחוברת המאמרים שלפניכם תעסוק בהם בהיבטים שונים.
יש לציין כי גם היקף הנכסים הנצברים נכון להיום , שונים בהיקפם בצורה משמעותית מהיקף הנכסים שהיו צבורים לבני המשפחה אי שם בשנות ה- 80/90.

מחירי הנדל”ן בישראל מציגים שווי דירות ממוצע של מעל ל- 2 מיליון ₪ לדירה. כמו כן לאור הרגולציות השונות בפנסיה, גם הכספים והחסכונות הצבורים היום הינם בהיקפים הרבה יותר גבוהים מאשר אלו שנצברו בשנות ה- 80/90.
המשמעות היא שיש הרבה יותר נכסים וכספים לחלק והמורכבות המשפחתית – של “למי לחלק”, “מתי לחלק” ואיך לחלק” – משמעותית עד כדי קריטית להמשכיות המשפחה בדור הבא.

אני והמרכז הישראלי להעברה בין דורית מקבוצת תוצר, שמנו לנו למטרה להביא את הנושא המורכב והחשוב הזה לתודעה ציבורית רחבה ככל הניתן כדי שנוכל ולו במעט, לסייע למנוע וויכוחים ומלחמות יורשים בין בני משפחה.

המשפחה היא הנכס הכי גדול שלנו – בואו נשמור עליו גם לדורות הבאים

התחבר

איפוס סיסמה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין המשרדים קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: בבניין בו פועלת החברה, ישנם שירותים נגישים המיועדים למבקרים עם מוגבלויות בכל קומה. כמו כן, קיימות חניות מיוחדות לנכים המגיעים למשרד ברכב ובעלי תו נכה, והן מסומנות בהתאם בחניונים הסמוכים. בנוסף, ניתן להשתמש במעליות הנגישות בבניין, והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין ולמשרדים עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.